Tuc Tuc Truc Tempeltour

15 juli 2022 - Bangkok, Thailand

Bangkok telt meer dan 400 tempels. Hoeveel tuc tucs zouden er rijden? Zet er maar een paar nullen achter denken wij…

Het is een manier om je van A naar B te verplaatsen in deze wereldstad en met 30+ graden is een beetje wind vangen in zo’n grappig wagentje geen straf. Wel kennen de tuc tuc eigenaren een paar trucs ;) its a big tric. Het duurde even toen we doorkregen dat ze ons in de tuc tuc lokten met; Lets see tempel a (laughing Buddha) tempel b (big Buddha) tempel c (King Palace) only 200 bath (€ 5,40 dus waar hebben we het over;)).

Eenmaal in de tuc tuc, van toch de broer van … word je afgezet bij een boot?! ‘You have to go to floating market first, with long tail boat. Tempels are closed. Special price today only  2500 bath.’ Wacht even, even pinnen. Tuc tuc uit … gesprek bij de pin: ‘mama dit gaan we niet doen:  te duur, te lang, te saai en dit was niet de bedoeling.’ Mama die alles zielig en lullig vindt, durft onze alleraardigste tuc tuc driver niet af te wijzen. Maas wel. Bye bye we gaan dit niet doen. Zet ons maar af op Kao San Road. Even herschikken ;).

Drankje, winkeltje, wat Henna op die arm laten zetten waar ooit die tattoo bedacht is (waar oma en Maas het nog niet mee eens zijn maar … na de henna Maas wel inmiddels;) En door…

Uiteindelijk kregen we een andere tuc tuc driver wel zo ver om ons bij een paar tempels te brengen. Moest natuurlijk wel weer iets tegenover staan… een bezoek aan de tourist Office voor tours. Want dan had de chauffeur gratis benzine. Tuurlijk! Terwijl we daar in dat airco hok zaten, begon de tuc tuc truc nog meer tot ons door te dringen.
Volgens Maas zijn alle tuc tuc chauffeurs in Bangkok  1 grote familie en houdt iedereen je voor de gek…Nieuwe  strategie: doel bepalen, poot stijf houden, niet twijfelen en onderhandelen. Zouden ze dat ook leren in groep 7 op de Regenboog🌈 ?

Met deze nieuwe aanpak hebben we de volgende dag een bezoek gebracht aan Wat Po en met een tik op de gong Bangkok bedankt voor de mooie dagen en lessen.

Op naar het volgende avontuur: met de nachttrein naar Changmai 🌴🐘